1. Deltagende menighedsråd:
Ballum Sogns Menighedsråd
Brede Sogns Menighedsråd
Sdr. Skast Sogns Menighedsråd
Randerup Sogns Menighedsråd
Hjerpsted Sogns Menighedsråd
Emmerlev Sogns Menighedsråd
Visby Sogns Menighedsråd
Formålet med samarbejdet er at:
2. Samarbejdsperiode
Samarbejdet gælder fra den 1. juni 2020
3. Samarbejdets opgaver m.v.
Opgaver i samarbejdet er:
Behovet for organist vil blive vurderet løbende i forbindelse med ledighed i stillingen som organist
Til planlægning af aktiviteter kalendersystemet Kaboo. Der udpeges en medarbejder eller et menighedsmedlem pr. sogn til at være ansvarlig for opdatering i Kaboo vedrørende aktiviteter for netop det sogn. Der skal være personsammenfald i forhold til andre samarbejdsaftaler mellem parterne.
4. Bestyrelse
Der nedsættes et udvalg for samarbejdet bestående af 7 medlemmer. Hvert af de deltagende sogne vælger blandt de valgte medlemmer 1 medlem til udvalget.
Bestyrelsen foretager vurdering af behovet for ressourcer til samarbejdet i forbindelse med ledighed i stillinger. Vurderingen skal finde sted forinden stillinger opslås ledige.
I forbindelse med vurdering af ressourcebehovet aftales at de øvrige sogne leverer nødvendige oplysninger til formålet.
Bestyrelsen sender indstilling om stillingstørrelse til det sogn hvor ansættelsesforholdet har hørt til. Det enkelte sogn træffer derefter afgørelse om stillingens fremtidige størrelse.
5. Ressourcer
Der er ved samarbejdsaftalens indgåelse afsat følgende ressourcer til samarbejdet:
Ballum: ingen fastansat
Brede: 26 timer gennemsnitlig pr. uge
Sdr. Skast: ingen fastansat
Randerup: 4 timer gennemsnitlig pr. uge
Hjerpsted: ingen fastansat
Emmerlev: fælles med Visby
Visby: 14 timer gennemsnitlig pr. uge
De nævnte timetal er inkl. ferieperioder.
6. Økonomi
Der er i stillingerne som organist ved de menighedsråd der stiller organist til rådighed for samarbejdet indregnet timer til samarbejdet.
Der vil derfor ikke ske betaling ud over de i punkt 5 nævnte stillingers størrelse.
De sogne som ikke stiller organist til rådighed for samarbejdet, nedjusterer deres budget med de udgifter der er hensat til organistbetjening.
Ved ledighed i stillinger som organist aftales, at der sker vurdering af det samlede behov for ressourcer til funktionen som graver i pastoratet – jf. punkt 4.
Parterne i aftalen forpligtiger sig til at foretage nødvendige budgetmæssige tilpasning i forhold til behovet for ressourcer til pasning af kirkegårdene.
5. Tilsyn og ophævelse mv.
Hvert af de deltagende menighedsråd kan uafhængigt af hinanden træffe beslutning om udtrædelse af samarbejdet.
Meddelelse om udtræden af samarbejdet skal ske skriftligt til de øvrige deltagende menighedsråd inden 1. marts med virkning fra udgangen af kalenderåret.
6. Ikrafttrædelse
Aftalen træder i kraft den 1. juni. 2020.