Stor interesse for nyt kirkeligt fagmedie
 
21.09.2018

Stor interesse for nyt kirkeligt fagmedie

Kristeligt Dagblads nye, digitale specialmedie, Kirke.dk, åbner i dag. Og opmærksomheden fra ansatte og beslutningstagere i dansk kirkeliv er tydelig, mærker redaktør

Foto: Leif Tuxen

Hvor finder kirker og kirkelige organisationer fremtidens frivillige? Hvordan skaffer kirkelivet de ekstra millioner fra fonde, som er så afgørende for nye projekter? Hvem er de mennesker, som administrerer og træffer vigtige beslutninger om folkekirken og kirkelige forhold i Danmark?

De spørgsmål og flere til får man svar på i det digitale specialmedie, Kirke.dk, som i dag lanceres af Kristeligt Dagblad.

Kirke.dk henvender sig til beslutningstagere, ansatte, folkevalgte og frivillige med ansvar i kirkerne og i de kirkelige organisationer. Og interessen for det nye medie har allerede før lanceringen været stor.

”Vi har fået overvældende god respons. Det strømmer ind med tips til redaktionen fra mennesker rundt omkring i det kirkelige Danmark, som gerne vil bidrage med idéer eller som skribenter,” siger Kåre Gade, der er redaktør for Kirke.dk.

En af de bærende historier på Kirke.dk på premieredagen handler om, hvordan Ældre Sagen har haft succes med at tilknytte frivillige, og hvad kirker kan lære af det.

En anden artikel beskriver, hvordan Diakonissestiftelsen skabte et projekt med over to millioner kroner i støtte fra en stor fond.

En tredje artikel portrætterer departementschef Christian Dons Christensen fra Kirkeministeriet, som forvalter et årligt budget på mere end otte milliarder kroner.

Dertil kommer et væld af andre artikler – fra et portræt af Provsteforeningens nye formand til en artikel om søgemaskinen Googles betydning for kirkelivet gennem 20 år.

Kirke.dk bringer også omfattende lister med navnestof, et kirkeligt jobmarked, en samling af analyser og nyttige redskaber, et debatmiljø samt en kalender med faglige arrangementer, kurser og efteruddannelse.

”Og det er jo kun begyndelsen. Kirke.dk har ambitioner om at blive det samlende, uafhængige fagmedie for den kirkelige verdens professionelle arbejdsliv. Flere end 100.000 mennesker er engageret i kirkerne og organisationerne, og der er brug for et medie, hvor man udveksler viden, erfaring og inspiration på tværs af faggrupper og institutioner,” siger Kåre Gade.

Kirke.dk udkommer via digitale nyhedsbreve, og hjemmesiden opdateres dagligt. Noget stof vil være tilgængeligt for alle. For at få fuld adgang skal man være abonnent.

Kirke.dk er det første digitale betalingsmedie fra Kristeligt Dagblad, som henvender sig entydigt til en professionel målgruppe. Det samlede digitale indholdsunivers fra mediehuset havde i august alene omkring 650.000 brugere.

Mediehusets adm. direktør Erik Bjerager er ansvarshavende chefredaktør for Kirke.dk. Avisens udviklingschef Morten Thomsen Højsgaard er projektansvarlig.

 

Find det nye specialmedie her

www.kirke.dk

 

Læs mere om eksperterne, der skriver til Kirke.dk, her

https://www.kristeligt-dagblad.dk/presse/kirkedk2

 

 

 
Korsbrødregade 7 - 6760 Ribe - Tlf. 75421800 - CVR. 57244615 - EAN-NR: 5798000818743 - kmrib(a)km·dk